رشته روان شناسی بالینی-پایان نامه-تبریز

 رشته روان شناسی بالینی، طی یکصد سال گذشته همچون دیگر رشتههای روان شناسی، پیشرفت و گسترش چشمگیری به خود دیده و در این مدت مجموعۀ اطالعاتی وسیع و مهمی از نظریه ها و رویکردهای جدید، یافتههای پژوهشی، روشهای عملی و ابزارهای کار فراهم آورده است. دورههای آموزشی این رشتۀ تحصیلی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا در بسیاری از دانشگاههای برجستۀ کشورهای مختلف جهان تدریس میشوند. در حال حاضر به علت اینکه جامعه به متخصص در سطوح مختلف در روان شناسی بالینی و پژوهشی و آموزشی برای مراکز تشخیصی و درمانی در موسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز توانبخشی و پیشگیری نیاز دارد، ضرورت ایجاد برنامه ای مبتنی بر ارتقا سطح دانش و مهارت دانش آموختگان احساس می شود. این کمبود های حیاتی، جمهوری اسالمی ایران را موظف داشته است که مساله تربیت متخصص در ای گروه روان شناسی دانشگاه اصفهان همگام با تغییرات برنامه های درسی این رشته در سطح دانشگاههای مطرح جهان اقدام به بازنگری سرفصلهای دوره کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی نموده است. در این راستا سرفصل های سایر دانشگاه ها در داخل و خارج از کشور، که دارای کارشناسی ارشد بوده مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بازنگری منجر به حذف درس تاریخچه و سیستمهای روان شناسی، تدوین و طراحی دروس جدید با عنوان اصول اخالق حرفه ای در روان شناسی بالینی، روان شناسی سالمت، روان شناسی بالینی کودک، روان درمانی با رویکرد معنوی، روان شناسی مثبت، کارورزی بالینی و تلفیق دو درس جداگانه آزمون های شناختی و آزمون های عینی و فرافکن در قالب یک درس 3 واحدی با عنوان ترکیبی آزمون های عینی، فرافکن و شناختی بوده است و همچنین به روز نمودن و غنی تر کردن محتوا و منابع سایر دروس بعضا همراه با تغییر عنوان درس می باشد.



شماره تماس 09142435317



تار-پایان نامه مدیریت اجرایی- پایان نامه مدیریت کارآفرینی- پایان نامه  روانشناسی بالینی-پایان نامه فناوری اطلاعات - شهر تهران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد